Zarządzanie jakością

5/5 - (1 vote)

Zarządzanie jakością dotyczy produkcji (lub świadczenia usług), projektowania produktów i technologii produkcji. Jej celem jest dostarczenie dobrego produktu, który spełni potrzeby i wymagania klienta. Wykorzystuje podwójną informację zwrotną, co pozwala na samodoskonalenie produktu, procesu i całego systemu produkcyjnego.

Studia na kierunku Zarządzanie jakością przygotowują studentów do pracy w dziale jakości w różnych firmach i organizacjach. Kierunek ten skupia się na poznawaniu i zrozumieniu zasad, metod i technik zarządzania jakością, a także na zdobywaniu umiejętności niezbędnych do wdrażania i utrzymania systemów zarządzania jakością.

Podczas studiów na kierunku Zarządzanie jakością studenci poznają takie zagadnienia jak normy ISO, metodyka Six Sigma, analiza procesów biznesowych, projektowanie i ocena systemów jakości oraz audytowanie jakości. Ponadto, studenci uczą się również zarządzania projektem oraz zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wdrożeń systemów jakości.

Absolwenci studiów na kierunku Zarządzanie jakością są poszukiwani na rynku pracy, ponieważ mają wiedzę i umiejętności potrzebne do przeprowadzenia skutecznych zmian w firmach i organizacjach. Mogą pracować jako specjaliści ds. jakości, kierownicy projektów, audytorzy wewnętrzni i zewnętrzni, lub pełnić funkcje menedżerskie w dziale jakości.

Tematy na prace dyplomowe z zarządzania jakością:

  1. Koncepcja zarządzania jakością we współczesnym przedsiębiorstwie w ramach modelu TQM i norm serii ISO.
  2. Koncepcja zarządzania jakością we współczesnych przedsiębiorstwach na przykładzie sektora MSP.
  3. Przesłanki oraz koncepcja zapewniania jakości w sferze usług zdrowotnych.
  4. Wady oraz korzyści zarządzania jakością produkcji w oparciu o normy ISO na przykładzie firmy ComputerLand
  5. Uwarunkowania oraz cele strategiczne wdrażania i realizacji koncepcji zarządzania jakością w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej.
  6. Zarządzanie jakością usług w oparciu o normy ISO w praktyce polskich przedsiębiorstw.
  7. Koncepcja zarządzania jakością we współczesnych przedsiębiorstwach.
  8. Zarządzanie jakością obsługi klienta na przykładzie hotelu Marriott.
  9. Zarządzanie jakością produktów i usług oraz jego rola w modelu marketingu relacji.
  10. Trendy oraz perspektywy rozwojowe zarządzania jakością we współczesnych przedsiębiorstwach.
  11. Analiza systemu zarządzania jakością poprzez metodę Kaizen na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.
  12. Korzyści płynące z wdrożenia systemu zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa Coca-Cola.
  13. Analiza i ocena modelu doskonalenia obsługi klienta poprzez wdrożenie koncepcji zarządzania jakością na przykładzie Elektrowni w Bełchatowie.

Jeśli brakuje Wam jakiegoś tematu, to piszcie do nas – w każdej chwili tę bazę tematów na prace dyplomowe możemy rozbudować.

Dodaj komentarz