Zarządzanie jakością dotyczy produkcji (lub świadczenia usług), projektowania produktów i technologii produkcji. Jej celem jest dostarczenie dobrego produktu, który spełni potrzeby i wymagania klienta. Wykorzystuje podwójną informację zwrotną, co pozwala na samodoskonalenie produktu, procesu i całego systemu produkcyjnego.
Studia na kierunku Zarządzanie jakością przygotowują studentów do pracy w dziale jakości w różnych firmach i organizacjach. Kierunek ten skupia się na poznawaniu i zrozumieniu zasad, metod i technik zarządzania jakością, a także na zdobywaniu umiejętności niezbędnych do wdrażania i utrzymania systemów zarządzania jakością.
Podczas studiów na kierunku Zarządzanie jakością studenci poznają takie zagadnienia jak normy ISO, metodyka Six Sigma, analiza procesów biznesowych, projektowanie i ocena systemów jakości oraz audytowanie jakości. Ponadto, studenci uczą się również zarządzania projektem oraz zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wdrożeń systemów jakości.
Absolwenci studiów na kierunku Zarządzanie jakością są poszukiwani na rynku pracy, ponieważ mają wiedzę i umiejętności potrzebne do przeprowadzenia skutecznych zmian w firmach i organizacjach. Mogą pracować jako specjaliści ds. jakości, kierownicy projektów, audytorzy wewnętrzni i zewnętrzni, lub pełnić funkcje menedżerskie w dziale jakości.
Tematy na prace dyplomowe z zarządzania jakością:
- Koncepcja zarządzania jakością we współczesnym przedsiębiorstwie w ramach modelu TQM i norm serii ISO.
- Koncepcja zarządzania jakością we współczesnych przedsiębiorstwach na przykładzie sektora MSP.
- Przesłanki oraz koncepcja zapewniania jakości w sferze usług zdrowotnych.
- Wady oraz korzyści zarządzania jakością produkcji w oparciu o normy ISO na przykładzie firmy ComputerLand
- Uwarunkowania oraz cele strategiczne wdrażania i realizacji koncepcji zarządzania jakością w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej.
- Zarządzanie jakością usług w oparciu o normy ISO w praktyce polskich przedsiębiorstw.
- Koncepcja zarządzania jakością we współczesnych przedsiębiorstwach.
- Zarządzanie jakością obsługi klienta na przykładzie hotelu Marriott.
- Zarządzanie jakością produktów i usług oraz jego rola w modelu marketingu relacji.
- Trendy oraz perspektywy rozwojowe zarządzania jakością we współczesnych przedsiębiorstwach.
- Analiza systemu zarządzania jakością poprzez metodę Kaizen na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.
- Korzyści płynące z wdrożenia systemu zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa Coca-Cola.
- Analiza i ocena modelu doskonalenia obsługi klienta poprzez wdrożenie koncepcji zarządzania jakością na przykładzie Elektrowni w Bełchatowie.
Jeśli brakuje Wam jakiegoś tematu, to piszcie do nas – w każdej chwili tę bazę tematów na prace dyplomowe możemy rozbudować.